Köpek Hakkında Genel Bilgilendirme

Köpekler doğdukları andan itibaren cana yakın hayvanlardır. Bu şekilde doğan tek hayvan türü de köpeklerdir. Köpeklere yakınlık göstermeseniz de onlar sizi çoktan benimsemiş olurlar. Çünkü koku duyuları oldukça yüksektir ve insanların hatta diğer hayvanların niyetini anlama özellikleri vardır. Köpekler eğitilebilir olduğundan dolayı insanın en yakın dostu olarak görülür. Genel olarak davranışlarını kontrol edebilmek için eğitim verilmelidir. Yani karakteristik özellikleri değiştirilebilir. Köpek, pek çok hayvanın aksine avlanmaz. Çünkü çobandırlar. Uzun yıllardan beri insan ırkı ile birlikte yaşayan köpekler, pek çok konuda olduğu gibi diğer hayvanları korumak, gözetmek, sahibine olan bağlılığı ile şöhret kazanmıştır.

Köpeklerin Genel Özellikleri

Köpekler yıkanmalı ve tüyleri taranmalıdır. Kürkü olduğu halde köpekler dışarıda durmaya alışkın değillerdir ve üşürler. Ayrıca pirelenmeye karşı elverişli bir yapıya sahiptir. Bu yüzden bakımını aksatmamak çok önemlidir. Kediler gibi kendilerini temizleme özellikleri yoktur. Genellikle tüysüz veya küçük köpeklerin giydirilmesi gerekmektedir. Yapısı gereği köpekler yürüyüş yapma ihtiyacı hissederler. Evde beslediğiniz köpekleri günde en az iki kere sokağa çıkarmalı ve üzerindeki enerjiyi atması için oyun oynatmalısınız. Köpeğe ilgi göstermek önemlidir. Bu sayede sahibi ile bağları güçlenir.

Yavru köpekler, sağır, dilsiz ve kör doğarlar. Bir köpek 2 ile 3 yaşları arasında bir çocuğun zekasına sahiptir. 150 ve 200 kelime öğrenebilirler. Aynı zamanda el hareketlerini de hafızalarına kazırlar. Köpekler insanlardan 1000 kat daha iyi koku almaktadırlar. Ayrıca, renkleri renk körü bir insana benzer şekilde görmektedirler. Seslerin kaynağını anında tespit edebilirler. Ter bezleri yoktur ve patilerinden terlerler.

Köpeklerin Beslenmesi

Köpekler hemen hemen her yiyeceği yese de çoğu yiyecek onlar için oldukça zararlıdır. Örneğin, elma ve armut gibi yiyeceklerin içerisinde bulunan arsenik köpekler için ölümcüldür.  Az miktarda olan taze ve kuru üzüm köpeklerin böbrek sorunları yaşamasına neden olur. Yine çikolata gibi tatlılar, pişmiş soğan ve içerisinde kafein barındıran yiyecekler köpekler için zararlıdır. Her ne kadar çiğ et, tavuk ve balık yeseler de bu yiyeceklerin çiğ olarak verilmemesi gerekir. Köpek, yapısı gereği parazitlenmeye oldukça müsaittir. Parazitler ise çiğ yiyeceklerden bulaşır. Parazitler hem köpek hem de insan sağlığı açısından oldukça zararlıdır. Parazit uygulamalarının ve aşılarının düzenli olarak yapılması bu yüzden oldukça önemlidir.

Kedi ve köpekleri asırlardır insanların en sadık dostları olarak tanımlanmaktadır. Bu vefalı dostların hayat öyküleri kimi zaman kitaplara dahi konu olmaktadır. Yine günümüz itibariyle pek çok dizi film hatta sinema filmi dahi bu evcil hayvanlarımızın hayatlarını konu aldığı bilinmektedir.