Kedi Hakkında Genel Bilgilendirme

Kedi oldukça sevimli, bakımı kolay, evinize neşe getirecek bir hayvandır. Her ne kadar biz insanlarla birlikte yaşıyor olsalar da doğası değişmez. Kedi, genelde günün 14 saatini uyuyarak geçirir. Geri kalan saatlerde ise kendini temizler, oyun oynar, yemek ve tuvalet ihtiyacını karşılar. Kedi, gece avlanan bir hayvandır. Bu yüzden ev kedilerinin geceleri oradan oraya koşturduklarına şahit oluruz. En ilginç özelliklerinden biri köprücük kemiklerinin olmamasıdır. Bu sayede kedi, kafasının geçtiği her yerden geçebilir ve vücudunun her yerine ulaşarak temizleyebilir.

Kedilerin Genel Özellikleri

Kediler oldukça temiz hayvanlardır. Bazı özel durumlar hariç kediler asla su ve sabunla yıkanmaz. Eğer pis bir kedi ile karşılaşırsanız bu muhtemelen susuz kalmış bir kedidir. Çünkü kediler susuz kaldığında, vücudundaki su kaybını engellemek için kendilerini temizlemeyi bırakırlar. Pis bir kedi gördüğünüzde ona su vermeyi unutmayın.

Kediler yalnızca insanlara miyavlar. Kendi türü ile iletişim kurarken ayrı bir dil kullanırlar ve 100 farklı ses çıkartırlar. Kimi kedilerde tıpkı insanlar gibi renk körlüğü bulunur. Fakat kediler 185 derecelik açıyla görebilmektedirler. Aynı zamanda geceleri de etrafı çok net görebilirler. Ayrıca kulakları radar gibi çalışır ve koku alma duyuları oldukça gelişmiştir. Bir kedi, kendisinin 6 katı yükseğe zıplayabilir. Oldukça atik hayvanlardır. Doğası gereği avlanma iç güdüsüne sahiptirler ve genellikle gece avlanırlar. Bu yüzden evcil kedileriniz geceleri çok daha hareketli olurlar ve oradan oraya koştururlar.

Kediler oldukça zeki hayvanlardır. Kendi kararlarını kendileri verirler ve karakteristik özellikleri değişmez. Sahiplerine ve evlerine sadıktırlar. Kedilerin diğer bir özelliği ise tuvalet eğitimini kazanmış olmalarıdır. Kedi,doğası gereği dışkısını ve idrarını kuma yaparak üzerini kapatır.

Kedilerin Beslenmesi

Kedilerin çoğu laktoza karşı duyarlıdır, bu yüzden inek sütü içmemeleri gerekir. Ayrıca kediler tatlıların tadını almadıkları gibi tatlı besinler onlar için zararlıdır. Çiğ balık, çiğ et ve tavuk verilmemelidir. Kedi tüylerinin hiçbir zararı yoktur, fakat parazitlenen kedi tüyü yutulduğunda kist olma olasılığı yüksektir. Bu yüzden kedilere çiğ olarak et ürünleri verilmemelidir. Yavru kediler 2 ay kadar anne sütü ile beslenmelidir. Anne sütünden alacakları antikorlar, hastalıklara yakalanmamasını, yakalansa bile çabucak atlatmasını sağladığı için büyük bir önem arz etmektedir.