» » KEDİLERDE HAMİLELİK DÖNEMİ

KEDİLERDE HAMİLELİK DÖNEMİ

hamilelik dönemi
Kedilerin hamilelik süresi yaklaşık 58-67 gün arası sürmektedir. Kedilerde hamilelik dönemi için dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Davranış değişikliği hormonların değişimi ile gözlenebilir. Çok cana yakın olan kedi agresif hareketlerde bulunabileceği gibi insanlarla iletişimi az olan bir kedi de daha fazla insan sıcaklığına ihtiyaç duyabilir. Bir batın içerisin de 2 ile 5 yavru arası taşıyabilmektedir. Kediler doğum yaparken her yavru arasında dinlenme molası verirler bu mola bazen 10 dakika bazen 1 saat sürebilir.

Kedilerde hamilelik döneminde beslenme hassas bir konudur. Özellikle hamileliğin 5. Haftasında kedi eskiye nazaran daha çok yemek yemeye başlayacaktır ve bu süreçte parazit ve pireler için veteriner kontrolleri yapılmalı kullanılan tüm ilaçlarda gebelik varlığı unutulmamalıdır.

Köpeklerde Hamilelik Dönemi

Köpeklerin hamilelik süresi 56 ile 70 gün arasında sürmektedir. Köpeklerin bir doğumda kaç tane yavru doğuracağı cinslerine göre değişmektedir. Köpeklerde hamilelik dönemi için dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Köpeklerin özellikle çok yavrulu gebeliklerinde mutlaka veteriner hekim gözetiminde protein ve mineral desteği verilmelidir. Çünkü özellikle hamileliğin son günlerinde köpeğin iştahı da artacaktır bu iştah artışı hem proteinli mamalarla desteklenmeli hem de karaciğer, yumurta gibi besinler öğünlerinde yedirilmelidir.

Köpeklerin diğer köpeklerle dışarıda iletişimine bu dönemde daha dikkatli olunmalı enfeksiyona yatkınlık bu süreçte artış gösterecektir. Meme uçlarında hassasiyet, şişme, renk değişikliği gözlenmeli gerekli kullanılması gereken parazit önleyici ilaçlar uzmanlara danışılarak verilmelidir.

Kedi ve Köpeklerde Hamilelik Dönemi İçin Hangi Durumlarda Veterinere Başvurulmalıdır?

1. Kedilerde bu dönemde enfeksiyona daha yatkın bir dönemleri vardır, meme uçlarında renk değişikliği ve akıntı varsa mutlaka veteriner hekime başvurulmalıdır.
  2. Kediler doğum yaklaştığında kendileri için uygun bir yer aramaya başlar bu yer arayışı normal gebelik dönemi için de erken başladıysa yine dikkat etmek gerekir
  3. Köpek hamilelik dönemi için de aşırı halsizse beslenme de sıkıntı yaşıyorsa ve kusmaları oluyorsa
  4. Kedi ve köpeğin ateşi varsa bu dönemde çok uzun sürmüşse
  5. İlk yavruyu doğurduktan sonra ikinciyi ve diğerlerini doğurmasının arasından çok uzun süre geçmişse veterinere mutlaka haber vermek gerekir.
Kedilerde hamilelin sürecinin belirli evreler halinde gerçekleştiği bilinmektedir. Bu kapsamda kedilerin rutin bir şekilde gebelik kontrollerinin yapılması önem kazanmaktadır. Ayrıca gebelik döneminin gözetim altında olması sayesinde hem kedinizin hem de bebek kedinin sağlığı açısından hayati derecede bir rol oynadığı bilinmektedir.