» » KEDİ VE KÖPEKLERDE KULAK BAKIMI

KEDİ VE KÖPEKLERDE KULAK BAKIMI

Kedi ve Köpeklerde Kulak Bakımı
Kedi ve köpeklerde olabilecek kulak rahatsızlıklarını önlemek için kulak hijyeni ve kontrolleri çok mühimdir. Bu nedenle düzenli olarak evcil hayvanların veteriner kontrolüne götürülmesi ve kulak kontrollerinin yaptırılması gereklidir. Düzenli olarak yapılacak veteriner kontrolleri yanında hayvan sahipleri tarafından mutlaka rutin olarak evde de kulak bakımı ve temizliği yapılması gerekmektedir. Kulak bakımı aksatılan evcil hayvanlarda kulakta olabilecek bir tıkanıklık, parazit ya da enfeksiyon gibi problemler fark edilemeyeceği için daha büyük sorunlara yol açabilmektedir. Bu yönden düşünüldüğünde kulak bakımının asla ihmale gelmemesi gereken bir konu olduğu görülmektedir. Dolayısı ile gerekirse veteriner hekim yardımı ile rutin kulak temizliğinin yapılması son derece önemlidir.

KEDİ VE KÖPEKLERDE NASIL KULAK BAKIMI YAPILIR?

Kedi ve köpeklerin rutin kulak bakımı özenle yapılmadığında kulak ile ilgili hastalıklar oluşabilmekte ve bu durum da kulak ağrısına yol açarak hayvanı huzursuz edebilmektedir. Bundan dolayı rutin olarak yapılacak olan kulak bakımının nasıl olacağı hakkında kısaca bahsedelim. Kedi ve köpeklerde kulaklar çok hassastır, özellikle de uzun kulaklı köpeklerin kulakları diğerlerine göre daha da farklı bir anatomiye sahiptir. Kulak bakımı yapılırken asla kulak içine giden kanallara dokunulmamalıdır. Bu kısımların bakımı sadece veteriner hekim tarafından yapılmalıdır. İstenmeden kulağa zarar verilerek evcil hayvanın travma geçirmesine sebep olunabilir. Bu oldukça tehlikeli bir durumdur. Kulak temizliğine başlamadan önce kedi ya da köpeğin sakinleşmesi de çok önemlidir. Aksi halde kulak temizliğine pek de müsaade etmezler.

KEDİ VE KÖPEKLERDE KULAK BAKIMI ÖNEMİ

Kedi ve köpeklerin kulak bakımı genel sağlıkları için oldukça önemli olmakla birlikte temizlik yapılırken de dikkatli olunması gerekmektedir. Kulak bakımı için küçük bir pamuk parçasına kedi ve köpeklere özel kulak temizleme ilacı dökülerek kulak kepçesinin iç yüzeyi iyice temizlenir. Kulağın iç kısımlarının temizlenmesi kulak zarına zarar verilebilme ihtimali nedeni ile tehlikeli olmakta ve hekim tarafından yapılması daha uygun bulunmaktadır. Kulak bakımı sonrasında kulak mutlaka kuru bir şekilde bırakılmalıdır. Nemli bölge bakterilerin üremesi için elverişli bir ortam olduğu için mutlaka kulaklar kurulanmalıdır.

Kulak bakımının evcil hayvanlarda ihmal edilmesinden dolayı kulakta enfeksiyon, enfeksiyona bağlı hassasiyet, kaşıntı ve ağrı olabilmekte, aynı zamanda da akıntı ve kötü koku ile de karşılaşılabilmektedir. Dolayısı ile bu konuya dikkat edilmesi oldukça önemlidir. Kedi ve köpeklerde kulak bakımı, minik dostlarımızın işitme kaybı yaşamalarının önüne geçecek bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır.