» » HAYVANLAR İÇİN BESLENME

HAYVANLAR İÇİN BESLENME

beslenme
Köpek ve kediler etobur hayvanlardır. Vücut gelişimi, bakımı, enerji temini gibi gereksinimlerini tam olarak karşılayan besinlere ihtiyaç duyarlar. Kedilerin ve köpeklerin boyu, yaşı, fizyolojik durumları ve ırkına göre hassas bir şekilde beslenme alışkanlıkları vardır. Yalnızca, gelişimlerini tamamlamaları ve enerji ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için değil, ayrıca hastalıklara yakalanma ihtimallerinin azalması ve hastalıklardan sonra iyileşme süreçlerinin hızlanması için de beslenme şekilleri oldukça önemlidir.

Beslemeden Önce Bilinmesi Gerekenler

İnsanların midesi sadece sindirim sisteminin toplam ağırlığının %10'u iken, köpeklerde ve kedilerde daha ağırdır. Bağırsakları kısadır ve çok daha az kapasitelidir. Bu yüzden hızlı asimilasyona uğrayan, sindirilebilir besinler tüketmelidirler. Bununla birlikte, tat alma duyuları gelişmiş değildir. Şekerli yiyecekleri güçlükle algılarlar ve onlar için oldukça zararlıdır. Ayrıca her ne kadar çiğ yiyecekleri yeseler de verilmemesi gerekmektedir. Çiğ et, tavuk ve balık gibi ürünler kedi ve köpeklerin parazitlenmesine neden olabilir. Parazitler hem hayvanların hem de insanların sağlığı açısından tehlikelidir.

Hem köpekler hem de kediler için koklama, beslenme sırasında kullandıkları ilk duyudur. Bu yüzden besin görsellik çekicilikten çok önce koku duyusuna hitap etmelidir. Kimi köpek ve kediler açgözlü olmaya meyillidir. Bu yüzden hızlı yemek yer ve kilo alırlar. Bu durumu ortadan kaldırabilmek için kolay alabilecekleri ve çiğnemeye teşvik edecek boyutlarda besinler verilmelidir.

Düzenli Beslenme Önemlidir

Kedilerin ve köpeklerin vücut gelişimi ve bakımı için; mineraller, vitaminler, amino asitler, iz elementleri ve yağ asitleri, temel beslenme ihtiyaçlarına karşılık verir. Bu yüzden genellikle evcil hayvanlarda kaliteli mamalar tercih edilmelidir. Lipidler ve karbonhidratlar köpekler için ana enerji kaynağıdır. Kediler de ayrıca enerji metabolizmaları için proteinlere ihtiyaç duyarlar. Antioksidanlar, prebiyotikler, lifler, temel yağ asitler; böbrek hastalıkları, sindirim sorunları ve yaşlanma etkileri gibi riskleri önlemek için kullanılır. Sahip olduğunuz kedi ve köpeklerin; doğru ve sağlıklı beslenmesi için mutlaka veteriner hekime danışmanız gerekmektedir.

Beslenmenin düzenli yapılması, kedi ve köpeklerin ömürlerini olumlu yönde etkilemektedir. Bundan dolayı periyodik olarak beslenme hususu önem kazanmaktadır. Bununla birlikte; dengeli bir şekilde beslenme de bir diğer husustur. Bu sayede kedi ve köpek gibi canlıların, sorunsuz ve sağlıklı bir yaşam sürmeleri mümkün olmaktadır.