» » KIZGINLIK BELİRTİLERİ NELERDİR?

KIZGINLIK BELİRTİLERİ NELERDİR?

kızgınlık
Kedi ve köpeklerde kızgınlık, ergenlik döneminin gelmesi ile Hormonal olarak üreme faaliyetlerinin başladığını ya da devam ettiğini gösteren zamandır. Ergenlik dönemi hayvanın büyük ya da küçük ırk olmasına, çevre koşulları ve beslenmeye göre değişmektedir. Kedi ve köpeklerde kızgınlık zamanları genellikle küçük ırklarda 4. aydan sonra büyük ırklarda ise, 12. ayı bulmaktadır. Köpeklerde en uygun çiftleşme zamanı ise, 2. kanaması görüldükten sonraki süreçtir. Bu durum kedilerde ise; 12-18 ay yaştan sonra görülen östrus adı verilen dönemdir. Kedi ve köpeklerde kızgınlık belirtileri ise birbirinden farklıdır.

Kedilerde Kızgınlık Belirtileri

Kedilerdeki kızgınlık belirtileri hemen göze çarpacaktır. Dişi kediler kızgınlık dönemine girdiklerinde yerde yuvarlanmaya, acı ve ular gibi sesleri özellikle yankı yapan alanlarda çıkarırlar. Yankılanan sesin erkek kediye ulaşacağını düşünürler. Ayrıca poposunu ve kuyruğunu kaldırma hareketi sergilerler. Dişi kediler bu dönemde sahiplerinden oldukça yoğun bir sevgi beklerler. Kızgınlık dönemindeki kediler mobilyalara, duvarlara ve sevdiği insanlara sürtünebilirler. Muhtemelen arka ayaklarıyla sürünecek ve yine arka ayakları ile kuyruğunu kaldırarak, çiftleşme durumu sergileyecektir.

Erkek kedilerde ise kızgınlık belirtileri çok daha farklıdır. Bu dönemde oldukça sinirli bir ruh haline bürünen erkek kedilerde ayrıca miyavlama ve etrafa koku bırakma, idrarını püskürtme belirtileri görülmektedir. Kediler çoğunlukla ilkbahar ve sonbahar mevsimlerinde kızgınlık dönemine girerler. Bu dönem birkaç gün ile birkaç hafta arasında değişmektedir.

Köpeklerde Kızgınlık Belirtileri

Köpeklerin kızgınlık dönemine girdiğini doğrudan hal ve hareketlerinden anlayabiliriz. Bu dönemde köpekler agresif ve saldırgan bir tavır sergileyebilirler. Ayrıca mama yememesi, su içmemesi ya da istemediğiniz davranışları ısrarla yapması kızgınlık belirtileri arasında yer alır. Yine bu dönemde, tuvalet eğitimi olsa bile kokusunu iletmek adına evin bazı bölgelerine idrar yapabilir.

Dişi köpeklerde fark edeceğiniz ilk şey ise, büyük bir alan içinde bulunan kısırlaştırılmamış erkek köpekleri kendine çekecek olmasıdır. Normal durumda erkek köpeklerin üzerine çıkmasına izin vermiyorsa, kızgınlık döneminde ise nerdeyse kesin olarak bu duruma izin verecektir. Kızgınlık dönemi dişi köpeklerde kanama ile başlar. Fakat dişi kopekler çok fazla kan üretmezler. Hatta küçük bir köpekte kanamanın farkına bile varılamayabilir.

Kedi ve köpeklerin kızgınlık döneminden kurtulmasının tek yolu onları kısırlaştırmaktır. Kızgınlık belirtilerini ortadan kaldırmak için evcil hayvanınızın psikolojisini doğru yorumlamak şart olmaktadır. Bu aşamada alanında uzman olan ve profesyonel bir hizmet sunabilme kapasitene sahip olan bir veteriner hekimden destek almak şart olmaktadır.