» » KEDİ VE KÖPEKLERDE ZEHİRLİ GIDALARA DİKKAT EDİLMESİ

KEDİ VE KÖPEKLERDE ZEHİRLİ GIDALARA DİKKAT EDİLMESİ

zehirli gıdalar
Kedi ve köpeklerin zehirlenmeleri çoğunlukla dikkatsizlik ve bilinçsizlik sonucunda görülebilmektedir. Evinde kedi ve köpek besleyen kişilerin bu konuda çok dikkatli olmaları gereklidir. Örneğin temizlik sırasında kullanılan kimyasallar, eve yerleştirilen böcek ilaçları, bekletilen çöplerdeki yiyecekler, bozulmuş gıdalar kedi ve köpeklerin zehirlenmelerine neden olabilmektedir. Ayrıca tüm bunların yanında kedi ve köpekler için zehirleyici olabilecek gıdalara dikkat edilmesi ve onların ulaşabileceği yerlerde bulundurulmaması da alınacak önlemlerdendir. Ayrıca kedi ve köpekler için dışarıda bulunan pek çok bitki de zehirli gıdalar arasında bulunmaktadır. Kedi ve köpeklerin tüm bunlardan korunabilmesi için sahiplerinin kontrolü ve zehirlenme belirtileri ile ilgili bilinçli olması gereklidir.

KEDİ VE KÖPEKLER İÇİN ZEHİRLİ GIDALAR NELERDİR?

Kedi ve köpek gibi evcil hayvanlarda zehirlenmeler yaşanmaması için evde onlar için tehlikeli olabilecek yiyeceklere, temizlik maddelerine, verilen mamanın tarihine kadar dikkat edilmesi alınacak en önemli tedbirlerdir. Peki, zehirli gıdalar nelerdir? Hangi gıda maddeleri kedi ve köpekler için tehlikeli olabilmektedir? Örneğin elma çekirdeği köpekler tarafından yenilmemesi gereken tehlikeli gıdalardandır. Bunun nedeni de sindirildiğinde siyanür içeren kimyasal içermesidir. Dolayısı ile de çekirdeklerinin ayıklanması gereklidir.

Avokado ise köpeklerde ishal ve kusmaya neden olduğu için kesinlikle yememeleri gereken başka bir gıdadır. Ayrıca kedi ve köpek birlikte bakılan yerlerde kedi maması da köpekler için zararlı gıdalar arasına girmektedir. Çikolata da kafein içerdiği için köpeklere verilmemesi gereken gıdalar arasında olup köpeklerin sonulum yollarına zarar vermekte, kusmaya ve ishale neden olmaktadır. Bunların yanında kahve, haşlanmış mısır, yaş ve kuru üzüm, süt ve süt ürünleri, mantar, soğan, çiğ balık, tuz gibi gıdalar da evcil hayvanlarda zehirlenmelere neden olabilmektedir.

KEDİ VE KÖPEKLERİN ZEHİRLİ GIDALAR YEDİĞİ NASIL ANLAŞILIR?

Kedi ve köpeklerin zehirlenme belirtileri nasıl anlaşılır, ne gibi belirtiler görülür? Evcil hayvanı olan ve bakımını üstlenen kişilerin bu konuda bilinçli olması son derece önemlidir. Herhangi bir zehirlenme durumunda geç kalınmadan veterinere götürülebilmesi için konu ile ilgili bilgi sahibi olunması ve zehirlenme belirtilerinin anlaşılabilmesi gereklidir. Kedi ve köpeklerin zehirli gıdalar yediği kusma, ishal, uyuşukluk, titreme, felç, ağız ve dudaklarda görülen yaralar, vücutta görülen çürükler, ağızdan kan gelmesi gibi belirtilerden anlaşılabilmektedir. Bunlardan herhangi birisi fark edildiğinde evcil hayvanın acil olarak veteriner hekime götürülmesi ve geç kalınmadan tedaviye başlanması son derece önemlidir. Aksi halde hayvanın genel sağlığı daha kötüleşerek hayatını kaybetme tehlikesi bulunmaktadır.